Inici Seccions  Muntanya  Activitats Valll d'Orlú

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Valll d'Orlú

El passat cap de setmana del dies 10 i 11 de juny vam fer una excursió per l’alta muntanya occitana . Vam sortir de Vilanova a les 8 del matí, parant a Guardiola per esmorzar, vam arribar a la Cerdanya pel túnel del Cadí i d’allà seguint la vall del Querol vam entrar a la vall occitana de l’Ariège pel túnel del Puimorens. Arribats a Ax, vam entrar a la vall d’Orlú, per on circula el riu Oriège, i vam arribar al final de la carretera condicionada, sota mateix de la Dent d’Orlú, al pàrquing de Le Fanguil (1179m). Després de dinar i d’anar a deixar algun cotxe uns quilòmetres enrere per la tornada, vam iniciar l’excursió per una pista que pel costat de l’Oriège  continua endinsant-se per la Vall d’Orlú,

El dia, de fet tot el cap de setmana, va ser esplèndid i calorós. Una mica massa. Aigua saltant, arbres immensos, vam anar remuntant el camí fins que passada una gran jassa, vam passar a l’altre costat del riu i el camí va convertir-se en corriol. De mica en mica anàvem guanyant alçada entre un bosc cada cop més pobre d’arbres i matolls, fins que les aigües blavíssimes de l’estany d’en Beys, ens van indicar que ja estàvem prop del refugi.

El refugi d’en Beys (2026m), està perfectament condicionat per poder acollir a un bon nombre d’excursionistes i té unes instal·lacions molt adequades. Allà vam sopar, fer sobre taula  i dormir (alguns més altres menys).

El diumenge a les 7 del matí ja estàvem esmorzant i abans de les 8 ja havíem iniciat la marxa. En primer lloc vam  anar fins al final del llac i vam remuntat amb forta pendent fins a la collada d’en Beys (2450m). El dia de tornava va ser esplèndid i la visió de les muntanyes que ens envoltaven, molt directe. Llacs per tot arreu, i una vegetació cada vegada més exuberant ens acompanyava.

Vam iniciar el descens cap a l’estany de Naugille que ja veiem a la llunyania. Es tracta d’un gran embasament que en el seu moment va ser el més alt d’Europa amb les seves instal·lacions de producció d’energia elèctrica. L’estany no estava totalment ple, cosa que li treia una mica d’encant.

Al peu de la presa vam dinar (1816m) i després vam iniciar el llarg descens fins la vall de l’Oriège.  Va ser tot un espectacle vegetal! Un camí primer entre flors i més enllà entre arbres ens va portar en una dura i llarga baixada fins al fons de la vall (910m). Tots disset vam arribar amb ganes de remullar-nos els peus!.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat