Inici Seccions  Muntanya  Activitats Pic d'Anayet

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Pic d'Anayet

Els pronòstics meteorològics eren del tot desfavorables... però 8 "talaiencs" vam apostar per mantenir la nostra cita amb el singular Pic d'Anayet.

Just en arribar a Formigal la pluja era intensa i el cel estava del tot cobert. El moment era oportú per a "fer temps" al voltant d'una cervesa. Quan va deixar de ploure ens vam posar en marxa. Al cap de mitja hora de camí la pluja tornava a fer acte de presència de forma intensa. El fracàs ja semblava imminent.... però va deixar de ploure i ens vam començar a enfilar pel barranc de Culibillas. A mitja pujada la força del sol va travessar els núvols i ens va obsequiar amb un esplèndid arc de sant Martí. A l'altra banda de la vall del Gállego els imponents Balaitous i Pic de l'Infern, amb la seva famosa "marmolera", feien acte de presència. Arribàvem als ibons d'Anayet amb un cel ben blau. La visió simultània del proper Anayet i del llunyà Midi d'Ossau ja valia l'esforç.

Abans de fer-se fosc del tot el cel es va tornar a tapar. La primera lluna plena d'estiu ens la vam haver d'imaginar. Vam fer nit a les tendes a la vora d'un llac impagable per la seva bellesa.

L'endemà al matí el cel seguia cobert i la boira era abundant.

Malgrat això ens vàrem començar a enfilar per les parets de l'Anayet. Al cap d'una hora travessàvem el pas de la cadena i, un cop superada una dreta xemeneia, arribàvem al cim.

Boira important i escassa visibilitat. Llàstima!

De camí de tornada ens vam animar a visitar el Vértice d'Anayet. La boira ho seguia tapant tot. Tan sols en el camí de baixada es van obrir algunes clarianes. Un cop als ibons vam recollir tendes, vam dinar i vam emprendre el descens pel barranc fins a les instal·lacions de Formigal. Carretera i cap a casa.

Una mica de sol no hauria anat malament! Hi tornarem en millors condicions meteorològiques perquè aquest racó del Pirineu mereix més d'una visita.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat