Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - SERRA DE TIVISSA - 21-22/10/2017

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - SERRA DE TIVISSA - 21-22/10/2017

76a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem passat un cap de setmana a les terres de la Ribera d’Ebre, concretament a la població de Tivissa, per conèixer el nucli antic del poble i la serra de Tivissa, que li fa de capçalera. Ha estat el dissabte 21 i el diumenge 22 d’octubre de 2017 i hem estat 39 excursionistes (17 menors).

Sortim de Vilanova dissabte a les 11 del matí i a ¼ d’1 ja som a Tivissa. A l’aparcament coneixem el Joaquim, l’enginyer geòleg que ens fa de guia pel nucli antic de Tivissa. Primer ens explica els precedents històrics del poble i després fem un tomb pel poble i coneixem el portal de l’Era, la plaça del Cargol, l’Ajuntament i la seva torre de les hores, la plaça de la Baranova i l’església de Sant Jaume, el portal d’Avall i la plaça del Mestre Cabré, on ens ensenya uns bonics fòssils que ha anat trobant per la zona, molt rica en aquestes restes.

Després del guiatge del Joaquim, ens desplacem amb els vehicles per la vertiginosa pista encimentada que ens duu a l’ermita de Sant Blai, un viatge que fa posar els pèls de punta a més d’un. Dinem a les taules de la zona de pícnic i després fem una sobretaula abrandada sobre l’actualitat política, mentre els nens i nenes juguen per l’entorn i alguns ens enfilem fins al cimet de la Creu, una talaia magnífica sobre la Ribera i el Priorat on sembla que hi hagué un castell.

Després de dinar tornem cap al poble i ens instal·lem a les habitacions de l’Alberg de Tivissa. Una estona de descans per fer el cafè o alguna partida de futbolí i a les 5 ens trobem a l’exterior de l’edifici per fer-nos una foto a favor dels presos polítics Jordi Sánchez (ANC) i Jordi Cuixart (Òmnium Cultural). Cap a 3/4 de 6 comencem un joc de pistes pel nucli antic de Tivissa, on cal localitzar noms de lloc, cargols escampats per carrers i places i altres informacions i proves d'enginy. Hi participen 5 equips, que fan un gran paper i gairebé emplenen totes les preguntes del joc.

A ¼ de 8 fem la projecció, a la sala d’actes de l’Alberg, de l’audiovisual “Amb les botes ben cordades, camins, colls, cims i carenes” per a les famílies que no el van poder veure el 6 d’octubre passat a la Talaia o per a aquells que volen repetir. A ¼ de 9 sopem (macarrons i cuixes de pollastre) i a les 9 en punt quedem palplantats davant la TV per seguir el discurs del president de la Generalitat.

Al cap d’una estona, donem els premis del joc de pistes, que ens ha cedit la FEEC (lot de bossa, tapaboques, impermeable i desplegable sobre refugis) i després els nens més grans (Arnau, Cesar, Martí i Roger) ens convoquen a la sala d’actes per fer un joc musical que han preparat, en què cal endevinar el títol de 8 cançons que han triat. Hi participa tothom, nens i nenes, mares i pares. En acabat, tothom a dormir que demà hi ha muntanya.

El diumenge baixem a esmorzar a les 8 i al cap d’una estona sortim a caminar. Sortim a peu de l’Alberg i pugem pel preciós camí de la Llena fins a un collet, on fem un reagrupament que aprofitem per pujar per una careneta fins al cim de lo Tormo de la Margarida, fins on arriba una via ferrada que s'enfila pel vessant del poble, que tenim sota mateix. Passem per les coves de la Llena i les giragonses ben calculades del camí ens duen fins al collet de la Llena i pugem fins al cim de la Roca Verdura (559 m), on cal desembolicar la gran senyera perquè pugui voleiar lliurement.

Baixem del cim i continuem fins al coll de la Llena, on el grup de menuts seguim el camí dels Arriers fins a l’ermita de Sant Blai. La resta del grup pugem per la drecera de Benet, amb alguns passos aeris i drets, fins a l’altiplà on trobem el cim de la Tossa (718 m), un esplèndid mirador on cal abrigar-se perquè fa una mica de vent. Fem la baixada pel sender dels Carboners que travessa l’espessa obaga de les Cabreres fins al coll de Monegret, on veiem unes filades de marge de pedra seca molt ben fetes i les runes de l'antic mas de Sant Blai, amb el forn exterior encara intacte i alguns xiprers estilitzats. A prop seu, empalmem amb el camí de Sant Blai, que ja no deixem fins a la font, que raja molt poc. Allà, per la pista encimentada i després pel camí GR, tornem fins a Tivissa, on ens espera el dinar (amanida de pasta i mandonguilles a la jardinera) i un petit descans.

La Montse, encarregada de l’Alberg, ens obsequia amb un clauer sobre els ibers per a cada adult i amb un imant per a cada menor. A més, ens regala un dossier amb informació de la zona i un mapa de la serra de Tivissa de l’Editorial Piolet.

Paguem l’estada, que ens ha sortit més barata del que teníem previst (descompte com a grup i descompte per estar federats a la FEEC) i anem marxant novament cap a Vilanova, amb la sensació d’haver viscut un cap de setmana molt intens a Tivissa.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SJOC DE PISTES DESCOBRIM TIVISSA_GMeF972 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ TIVISSA_GMeF2130 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat