Inici Seccions  Muntanya  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Agost 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats Muntanya

Bloc d'activitats de la Secció de Muntanya de l'A.E.Talaia.

MUNTANYA - PIC ANAYET - 8-9/07/2017

Dissabte 8 i diumenge 9

ASCENSIÓ AL PIC ANAYET (2.574 m)

MUNTANYA - VALL D'ORLÚ - 17-18/06/2017

Dissabte 17 i diumenge 18

EXCURSIÓ PER LA VALL D’ORLÚ (L’Ariege)

DIVENDRES CULTURALS - MUNTANYA I ESQUÍ - 2/06/2017

Divendres 2, a 2/4 de 9 del vespre, al local social

LES MUNTANYES DE MUNTANYA I ESQUÍ

Projecció de les imatges de les sortides realitzades durant l’any 2016

Organitza: Secció de Muntanya i Esquí

MUNTANYA - TORRETA DE L'ORRI - 14/05/2017

Diumenge 14

ASCENSIÓ A LA TORRETA DE L’ORRI - 2.437 m (Pallars Sobirà)

ROC BENEÏDOR
El passat dissabte 22 d’abril vam fer la sortida de la secció de muntanya al Roc Beneïdor  de 1.681 m. (Alt Urgell),  ja la teníem prevista fa uns mesos i vam tenir que anul·lar-la per mal temps. Vam començar a caminar des de l’ermita de San Vicenç a la sortida del poble d’Estamariu (Alt Urgell). Iniciem la caminada per una pista en baixada que al cap d’una estona ja es converteix en senderol per creuar per un pont romànic, el riu Bescaran, aquí mateix també queden les restes d’un antic molí, vegetació abundant durant la baixada i al inicar la remuntada a l’altre vessant.  A mesura que anem pujant, vistes molt maques del poble d’Estamariu i primeres muntanyes  a la vista, La Torreta de l’Orri i Montsent de Pallars, passem de senderol a un tros per pista i abans de tornar a senderol  de nou, ens surt davant nostra un dels espectacles de la sortida, la cara nord del Cadí nevada que no deixarem de veure fins que arribem al cim del Roc Beneïdor. Però encara ens queda una estona de pujada constant, la vegetació ara és més seca i també una mica pedregosa, passem per una antiga pedrera,  veiem alguns pins morts pensem per l’eruga processionària però passem per tot tipus de vegetació, matolls i bosquets de pins sans fins a una clariana final des d’on arribem al cim. Ara se’ns amplia la vista de muntanyes, muntanyes d’Andorra, Monturull, Tossa Plana de Lles, Mirador del Pla de la Llet, Puigmal, Tossa d’Alp, Penyes Altes del Moixeró i els cims i canals de tota  la cara nord del Cadí, el Roc Beneïdor és un cim no gaire alt però té una situació privilegiada. Desprès d’una estona admirant el paisatge, iniciem el desens per buscar una pista que remuntarem fins arribar al Dolmen de la Cabana del Moro, on vam dinar i relaxar-nos una estona.  El descens des d’aquí el fem ràpid, primer per pista, travessem una zona d’explotació forestal no gaire maca i polsegosa, ara ja de nou per senderol  tornem a trobar força vegetació frondosa  a mesura que baixem, creuem primer el torrent del Coll del Jou i al cap d’una estona amb descens acusat tornem  a creuar el riu Bescaran per un nou pont romànic però més amunt que el del matí, una vegada creuat, per l’altre vessant, hem d'anar pujant  per salvar les parets rectes que baixen fins el riu Bescaran i que ens portarà de nou a l’ermita romànica de San Vicenç, que sense tenir-ho previst ens obren i podem visitar com a final de la sortida. L’excursió han sigut uns 15 Km. i uns 850 m. desnivell acumulat.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack actual_ 22 ABR 2017 09_45.gpx245 Kb

MUNTANYA - ROC BENEÏDOR - 22/04/2017

Dissabte 22

ASCENSIÓ AL ROC BENEÏDOR (1.681 m) (Alt Urgell)

Organitza: Secció de Muntanya

GRAU DELS TRES ESGLAONS (MONTSANT)

Dissabte 8 d’abril, un grup de membres de la Secció de Muntanya, vam recuperar la sortida a la serra del Montsant que el mes de gener havia quedat ajornada per mal temps.  Amb sortida i arribada a l’ermita de Sant Joan del Codolar va ser una excursió de “tastets” d’algunes de les maneres que tenim els muntanyencs per recórrer i conèixer territori. Amb forta pujada vam arribar a la Roca Corbatera, punt més alt de la Serra. Primer vam haver de grimpar i després superar tres trams de roca amb l’ajuda de ferros, adherències de peus i suport i força de braços. Al cim, després de gaudir d’unes vistes excel·lents a mar i muntanyes, vam canviar de vessant i ens vam endinsar a la cara nord de la serra. El Pas del Gat ens va fer experimentar que sent un tall de pernil dins l’entrepà. A la font de Manyano vam gaudir d’un d’aquests raconets idíl·lics que es troben amagats i després, fent senderisme per una  vella pista i per corriols enmig del bosc, saltant obstacles (pins caiguts i trencats pel pes de la neu humida de la nevada de feia 3 setmanes) vam poder visitar les coves del Serret i la de l’Abelló, indrets on antigament els pastors i carboners de Cornudella hi passaven l’estiu treballant. Vam tornar a enfilar-nos cap a la serra  Major. La creu del Crist de la Sang, ens esperava dalt la carena. De nou es van tornar a obrir les panoràmiques. De seguida vam començar a descendir fins la cova del Meloner, on vam dinar. I d’aquí vam dirigir-nos a la Cova Santa i per una estona vam convertir-nos en espeleòlegs. Després d’entrar-hi per un embut, vam visitar, entre aigua i fang,  algunes de les  grans sales.  I de nou a la superfície vam tancar el cercle tornant a l’ermita de Sant Joan pel grau del Tomaset. Van ser uns 10,8 km i  670 m de desnivell acumulats ben variats i entretinguts.

DOWNLOAD_THIS_FILE_S10_4_2017 15_17_24.gpx265 Kb

MUNTANYA - GRAU TRES ESGLAONS - 08/04/2017

Diumenge 8

GRAU DELS TRES ESGLAONS - Montsant

DIVENDRES CULTURALS - ESTANYS DEL PIRINEU - 24/03/2017

Divendres 24, a dos quarts de nou del vespre, al local social

ESTANYS DEL PIRINEU

Projecció a càrrec de Josep Bertran, de l’AE Talaia.

Querroig i Puig de Cervera
El diumenge 19 de març, un nombrós grup de membres de la Secció de Muntanya, vàrem decidir anar fins a la part més marítima de la Serra de l'Albera. Amb sortida i arribada a Portbou va ser una excursió per les serres que envolten aquesta petita població empordanesa. Muntanyes castigades per la tramuntana, afortunadament aquest dia el vent no va ser el protagonista. Era el darrer dia de l'hivern però meteorològicament parlant semblava que fos primavera avançada. Des de Portbou vàrem iniciar l'excursió cap el sud, per un cop dalt de la carena que separa aquesta població de Colera dirigir-nos a l'oest seguint tota la carena fins el cim del Querroig. Una mica abans d'arribar-hi ja estàvem just sobre la línia fronterera. La tornada va ser seguint la carena fronterera fins el cim del Puig de Cervera i d'aquí directament cap al mar, on un penjat camí de ronda ens va permetre tornar a Portbou. Van ser uns 19 km i gairebé 1300 m de desnivell acumulat.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack actual_ 19 MAR 2017 09_15.gpx389 Kb

Organitza: Secció de Muntanya i Secció d’Esquí

MUNTANYA - GRAU TRES ESGLAONS - 22/01/2017

Diumenge 22

GRAU DELS TRES ESGLAONS (MONTSANT)

SERRA DE FONT-RUBÍ
El diumenge 18 de desembre, una bona colla (érem 16!) vam fer la ja tradicional excursió per terres properes. Enguany vam anar a la zona de Fontrubí, Bolet i Clivelleres. Tot i no fer un dia extraordinari, com ha passat altres anys en aquestes dates, vam poder tenir relativament bones vistes. Des de les restes de l’ermita romànica de Sant Andreu de l’Avellà, a on vam deixar els cotxes ens vam enfilar cap a la serra, a la cova de l’Omella. A l’entrar a la cova vam poder tenir tota una experiència de contrast de temperatura i humitat. Els que portaven ulleres no veien tres dalt d’un burro. També va ser interessant baixar pel pas de la Guineu, lloc que sempre sorprèn!. I a la sortida la curiosa formació rocosa de l’Agulla de Pereres. El punt més nord de l’itinerari, va ser el difús punt del Turó de Clivelleres, sense el vèrtex seria difícil d’identificar el punt més alt. Els rats penats de la cova del Bolet ni es van immutar amb la nostra visita. La font de Conilles que queda molt a l’obaga, hi feia un fred que pelava, així que no hi vam poder dinar com havíem previst. Vam seguir un tros més endavant de l’itinerari i van dinar al mig d’una pista! Això sí, amb torrons i moscatell i tot allò que fa un bon dinar. I la sorpresa final del castell i l’ermita de Fontrubí. Una sortida d’hivern, clàssica i entranyable. Un bon passeig i bona conversa. A Guardiola, xocolatada (sense llet!) amb pa torrat i melindros.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Serra del Bolet.gpx114 Kb

MUNTANYA - SERRA DE FONT-RUBÍ - 18/12/2016

Diumenge 18

SERRA DE FONT-RUBÍ (Alt Penedès)

MUNTANYA - ROC BENEÏDOR - 27/11/2016

Diumenge 27

ASCENSIÓ AL ROC BENEÏDOR (1.681 m) (Alt Urgell)

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 1 de 11
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat