FAMÍLIES – Curs d’esquí alpí a la Molina – 27-30/12/2017

79a sortida del Grup de Muntanya en Família i, alhora, 2n curset d’esquí per als nostres nens i nenes. Com l’any passat, hem triat del 27 al 30 de desembre per pujar a la Molina, però aquesta vegada ens hem allotjat molt més a prop, a l’alberg de la Mare de Déu de les Neus, poc més amunt del poble de la Molina. A més hi hem trobat molta neu, no com l’any passat que més aviat era una mica justa. Hi hem pujat 40 excursionistes amb ganes d’esquiar.

Dimecres 27 de desembre. Ens hem trobat una bona colla a Vilanova per sortir junts cap a la Cerdanya. Passat el túnel del Cadí hem quedat parats amb el paisatge hivernal de tota la vall. I a mesura que pujàvem per la carretera, el paquet de neu era més i més gruixut. Hem arribat a l’alberg a l’hora de dinar. Com que feia fred i ha començat a nevar, alguns ens hem refugiat a les instal·lacions de l’edifici per dinar i altres hem anat fins al poble de la Molina per dinar en un restaurant. A la tarda, ens hem instal·lat a les habitacions. Hem ocupat gairebé tota una ala de l’alberg.  A mitja tarda hem pujat a peu de pistes a buscar el material de lloguer. Així ja el tindrem a punt demà al matí. Hem acabat de passar la llarga tarda jugant a la sala d’estar (a cartes, a ping-pong, a billar, fent ninots de neu…) i veient com no parava de nevar en tot el vespre. Després de sopar hem jugat i reposat i no gaire tard hem anat a dormir perquè demà cal llevar-se d’hora.

Dijous 28 de desembre. A les 8 hem ocupat una part del menjador per fer un esmorzar molt acolorit i animat. Poca estona després, ha calgut anar a treure els més de 10 centímetres de neu que ha caigut aquesta nit sobre els vehicles. Després hem entrar als cotxes per fer els 3 o 4 km de carretera fins a peu de pistes. Un cop equipats, els nens i nenes han fet dos grups, per nivells, i han marxat darrere el monitor. Els pares i mares hem pogut esquiar tot el matí, amb una neu excel·lent i amb una temperatura molt baixa. Després de dinar en una terrassa a peu de pistes, hem continuat esquiant tota la tarda amb els nostres nens i nenes que baixaven les pistes com a coets. A la tarda, hem estat a l’alberg, veient com tornava a nevar tot el vespre. Hem sopat i a dormir, tot i que ha costat, perquè ja ens trobàvem còmodes a l’alberg i els nens i nenes anaven amunt i avall de l’alberg com si fos casa seva.

Divendres 29 de desembre. Com ahir, a les 8 tots a esmorzar i amunt, cap a peu de pistes, per començar el curset d’esquí. Avui el dia ha estat molt tapat, però el torb ha estat aturat a la carena fronterera fins al migdia. Llavors sí que ha arribat a la Molina i ha començat a nevar amb intensitat i s’ha tapat tot de núvols i neu. Hem hagut d’agafar els cotxes i tirar avall, perquè corríem el risc de quedar sitiats a peu de pistes. Hem dinat a la Molina i a la tarda ja no hem pogut tornar a esquiar. Alguns ho han aprofitat per fer un iglú prop de l’alberg. Al vespre una colla hem baixat fins a Puigcerdà, que semblava un formiguer de gent. Hem tornat a l’alberg just per afegir-nos a la cua del sopar, que cada dia és força llarga i molt animada.

Dissabte 30 de desembre. Últim dia de curset i últim dia d’esquí. Avui fa un dia radiant. Mentre els nens fan el curset, mares i pares esquiem per tota l’estació, amb un panorama esplèndid de tota la Cerdanya, fins a Andorra, el Puigmal i muntanyes molt llunyanes a l’horitzó, tot blanc i ple de neu. Alguns pares i mares, i algunes nenes que no fan curset, hem llogat raquetes i pugem fins al cim de la Tosa d’Alp amb l’ajut del telefèric Alp 2500. Quan arribem al cim de la Tosa, veiem la carena del Moixeró, el Cadí, el Pedraforca i tota la Cerdanya coberta d’un bon gruix de neu com poques vegades. Tots aprofitem l’estona fins a l’hora de dinar, quan ens reagrupem a peu de pista. A mitja tarda anem desfilant i donem per acabada aquesta intensa estada a la Molina, que mirarem de repetir l’any que ve.

Podeu veure’n fotografies clicant aquest enllaç.