Famílies – Serra del Moixeró i refugi Sant Jordi (Berguedà) – 19-20/10/2019

99a sortida del Grup de Muntanya en Família. Finalment vam celebrar la sortida de dos dies, fent nit al Refugi Sant Jordi amb la intenció de pujar al cim del Moixeró, que estava prevista pel més de maig anterior, i que no es va poder fer per les previsions meteorològiques. Amb alguns canvis de participants respecte als previstos al mes de maig, vam fer la sortida el cap del setmana del 19 i 20 d’octubre de 2019, amb una participació de 36 excursionistes (dels quals 17 menors).

La majoria de participants a la sortida ens vam trobar a quarts d’onze del matí a l’aparcament del Parc del Garraf, amb un dia radiant i lleugerament càlid per l’època de l’any. Puntualment vam sortit direcció Bagà, per arribar, abans de les 13h, a la casa de colònies La Salle Natura, al voltant de la qual vam poder aparcar i dinar, tot esperant l’arribada de la resta de participants.

Poc abans de les 14:30 vam començar a enfilant la pujada cap al refugi Sant Jordi. El dia continuava clar i la temperatura agradable. Passada la desviació del Bullidor de la llet, que no vam visitar, de seguida, el camí s’engorja a l’estret dels Empedrats i vam haver de creuar el torrent fins a tres ocasions. Aquest era un dels punt delicats de la sortida, però en aquesta ocasió no baixava gaire aigua pel torrent i no fou gaire complicat de travessar. Després d’aquest tram, en menys d’un quart d’hora vam arribar salt dels Empedrats o la Cua de Cavall, una remarcable cascada, i posteriorment a alguns altres petits saltants igualment bonics.

Després d’un reagrupament perquè el grup s’havia estirat en els creuaments dels torrents, vam seguir pujant decididament, mentre darrere nostre quedaven les parets de l’estret dels Empedrats. Arribats a una zona de pins i boix, havíem guanyat alçada respecte al torrent, a la nostra dreta. Més amunt, el vam tornar a creuar, ara sense cap dificultat i vam seguir per una zona de bosc més esclarissada, amb alguns faigs, fins arribar a la Font Gran d’Escriu, on vam fer una llarga parada per berenar.

En acabat vam continuar pujant de nou, pel marge esquerre del torrent, per arribar al cap d’una estona a la font del Faig i al refugi Sant Jordi per fer-hi nit. Teníem el refugi per nosaltres sols, i vam acordar amb el guarda els horaris a seguir. Ja a la nit vam veure que el cel es començava a tapar, i consultant les previsions meteorològiques, tot indicava que l’endemà el dia es llevaria plujós. Tot i que semblava que a mig matí pararia.

Però diumenge després d’esmorzar ja es va veure que la cosa no pintava bé, vam decidir suspendre l’excursió prevista i donar “temps lliure” fins a l’hora de dinar, que ja teníem encarregat. Així durant el matí, alguns es van quedar al refugi jugant a jocs de taula, altres van desafiar la pluja fent una petita excursió a un coll proper, acabant ben xops, i encara uns altres es van dedicar a buscar bolets pels boscos dels voltant.

Una vegada dinats encara plovia, aleshores seguint els consells del guarda del refugi, es va decidir que el gruix del grup seguiria el GR-107 fins a Grèixer, passant pel coll d’Escriu. Aquest camí és preciós i passa per dins d’una impressionant fageda. Des de Grèixer un taxi, prèviament contactat, va permetre als conductors van anar a buscar els cotxes, que teníem aparcats al costat de La Salle Natura.

Tot i la pluja, i el risc que baixés força aigua pels empedrats, uns quants conductors van decidir baixar pel mateix camí de pujada, i es van retrobar amb el gruix del grup a peu de carretera a prop de Grèixer, al mateix punt on ens vam trobar amb el Taxi, just en el moment que deixava de ploure. Una vegada secs, i tots reagrupats vam iniciar, amb cotxe, el camí de tornada a casa, després d’un bonic cap de setmana, un pèl massa passat per aigua.

Podeu veure’n fotografies clicant aquest enllaç.