Famílies – Pujada del pessebre al puig d’en Boronet (Garraf) – 22/12/2019

101a sortida del Grup de Muntanya en Família. El 22 de desembre de 2019,  com ja es tradició, ens hem trobat per  pujar el tradicional pessebre que realitzen els nostres fills i filles a un cim emblemàtic de la comarca. Val a dir que sempre acostumem a fer una sortida matinal, degut a la proximitat de les festes nadalenques.

Aquesta vegada, el cim escollit ha estat el puig d’en Boronet on hi ha construïda la coneguda creu de Sant Isidre.

Així doncs, diumenge ens hem aplegat 29 excursionistes davant de l’aparcament del Parc del Garraf per sortir en direcció cap al polígon industrial Mas Alba, als afores de Sitges, per tal de començar l’excursió des d’aquest punt.

Primer de tot hem esmorzat per poder agafar el camí amb forces, i seguidament l’hem remuntat en direcció al coll de la Fita, passant pels corriols que  porten a la serra del Gegants, fins arribar a l’esplanada del coll.  Després d’una estoneta de reunificació, hem reprès el camí cap al nostre destí.

A partir d’aquí, hem caminat per un corriol ascendent en direcció est, que ens ha sorprès amb unes meravelloses vistes del litoral sitgetà i de les muntanyes de la serralada litoral del Garraf. Cal destacar que hem trobat un dia amb força vent, que no ha impedit poder plantar el pessebre amb normalitat.

Un cop arribats al nostre objectiu, la creu de Sant Isidre, hem tret el pessebre que portàvem embolicat en plàstics i caixes i l’hem muntat, sense gaire seguretat que, quan tornéssim, el trobaríem sencer, degut al fort vent que feia. Tot i això, hem celebrat la tradicional cantada de nadales i hem compartit uns torronets, que normalment sempre portem per a una ocasió com aquesta.

Val a dir que no hem estat els primers a plantar un pessebre en aquest cim, ja que quan hi hem arribat, n’hem trobat un de similar, però protegit amb una caixa de plàstic per a evitar que els agents climatològics el facin malbé. (Molt bona idea!!!!)

Després, hem tornat pel mateix corriol d’anada, però en arribar a l’encreuament de les Basses, hem girat a l’esquerra i hem retornat per un corriol força pendent i pedregós, fins arribar a un fondo molt tancat i frondós, que ens ha acompanyat pràcticament fins a l’arribada d’unes quadres de cavalls, on hi van afeccionats de l’esport de l’hípica.

Després de reunificar-nos, hem seguit avall fins arribar al cementiri de Sitges. Passant per un corriol, hem seguit fins a l’aparcament on teníem els vehicles.

Unes quantes famílies, a proposta dels organitzadors, hem anat a dinar a la masia de Mas Maiol, també coneguda per la braseria dels Caçadors, on hem acabat la jornada amb una varietat de carns a la brasa i cuina de caça que ha fet, de la jornada, un bon comiat de les activitats del Grup de Muntanya en Família d’aquest 2019, esperant amb candeletes, especialment els més menuts, el curset d’esquí, que començarem d’aquí a uns dies a la Cerdanya.

PD: Com a anècdota, comentar que, passades les festes nadalenques, vàrem trobar el pessebre intacte i en perfecte estat de conservació, i ha quedat exposat a l’entitat.

Aquí podeu veure’n l’ÀLBUM FOTOGRÀFIC.