Famílies – D’Ulldemolins al Toll de l’Ou (Priorat) – 27/05/2018

84a sortida del Grup de Muntanya en Família. Un cop més les famílies de la Talaia ens endinsem en terres del Priorat. Hem estat 23 participants (13 adults i 10 menors).

Tots ben esmorzats iniciem la sortida des de l’ermita de Santa Magdalena, que està a 1,8 km de la vila d’Ulldemolins. Des de l’ermita sortim en direcció al primer punt (i el més alt de tota l’excursió): el Pi de la Carabasseta, tot seguint el Gr-171. Durant la pujada anem fent reagrupaments aprofitant les vistes que ens dona la vall del riu Montsant.

Un cop arribem al Pi de la Carabasseta fem una paradeta on descansem i bevem aigua. Precisament, aquest arbre rep aquest nom perquè era l’última parada que feien els caminants a la part obaga del
Montsant per fer un glop d’aigua de la carabasseta que portaven com si fos una cantimplora. També ens fem fotos molt divertides abraçant el Pi de la Carabasseta.

Continuem el camí, ara de baixada, seguint pel mateix GR 171 cap al fons del barranc del Madalenet, en direcció al nostre destí: el Toll de l’Ou. Un cop arribem al Toll, aprofitem per fer fotos al salt d’aigua i el seu entorn. Les famílies ens asseiem a dinar a un dels replans que hi ha sota del Toll. Tot i que el clima no acompanya gaire, alguns petits agosarats es banyen dins de l’aigua congelada. Quin Fred!

Al cap d’una estona hem començar la tornada cap a l’ermita de Santa Magdalena. Com que hem començat l’excursió amb retard, hem decidit tornar pel mateix GR-171, ja que és el camí més curt.

Hem de destacar que la tornada ha estat molt divertida gràcies a una de les mares del grup (la Queti) que ha fet de gran dinamitzadora i ha proposat a tots els nens fer rodolins amb la paraula “carabasseta” i dir-los pels walkie-talkis de l’organització.

A l’arribar a l’ermita ens hem acomiadat tot esperant retrobar-nos a la nova sortida que farem a finals de juny.

Podeu veure’n algunes fotografies en aquest enllaç.