Famílies – Pujada del pessebre al Turó de les Tres Partions (Garraf) – 17/12/2017

78a sortida del Grup de Muntanya en Família, el diumenge 17 de desembre de 2017. Hi hem participat 25 excursionistes que ens hem animat a fer la sortida, malgrat el fred ben viu. Hem fet la ja tradicional pujada del pessebre a un cim emblemàtic de la comarca, un pessebre que va ser confeccionat pels nois i noies del grup, que una setmana abans varen preparar amb l’ajut de les mares, pares i monitores del taller.

Com és habitual, ens hem trobat a les 8 del matí al pàrquing del Parc del Garraf, per tal de dirigir-nos directament cap al mas de l’Artís, que ha estat el punt de d’inici de l’excursió.

La primera part del trajecte l’hem fet pel corriol conegut pels atletes de muntanya de la comarca amb el nom de “corriol de la Botifarra”, perquè te uns girs característics que sembla una botifarra cargolada. Aquest corriol acaba (o comença, segons el sentit de la marxa) en un lloc alt on creua el GR 92 i un cop allà l’hem agafat en direcció a Canyelles.

En menys d’un quilòmetre, hem pres cap a l’esquerra un altre corriol força escarpat, que puja en direcció al coll de Can Deus. La primera part de l’excursió, es pràcticament tot pujada, però ens ha servit per escalfar els músculs i anar agafant un ritme tranquil però continu. Un cop arribats al coll de Can Deus, ja només ens ha calgut agafar l’últim corriol que ens ha conduït directament a la caseta de l’antena que indica el cim del turó de les Tres Partions.

En arribar, hem fet un mos i una petita celebració nadalenca, hem cantat alguna nadala i hem obert unes rajoles de torrons, que ens han anat força bé per tal de recuperar forces després de la intensa pujada. Després de tot el cerimonial, hem deixat el pessebre en un racó protegit, entremig d’uns arbustos, per tal que passi tot el Nadal amb la impressionant vista de tota la comarca.

Tot seguit, hem tornat a agafar el mateix corriol en direcció contrària, però en arribar al coll de Can Deus hem girat cap a la dreta fins a trobar la pista que hem seguit en direcció a la Casa Alta. A uns 800 metres de la ultima intersecció, hem agafat un corriol a l’esquerra que ens  ha dut directament a un dels fondos més bonics de la comarca, el fondo del Teixidor. Aquest fondo és un indret força frondós i, malgrat que molts pensen que és un lloc poc transitat, és fàcil trobar-hi corredors i algun ciclista agosarat que s’ha “colat” pel fondo, ja que en l’actualitat està força deteriorat i erosionat en algunes zones per les rodes dels ciclistes i algun motorista furtiu.

Al bell mig del fondo, ens hem creuat amb un grup força nombrós d’excursionistes, que ens han saludat i ens han explicat que eren de Gavà, prova que, malgrat que és un fondo una mica apartat, encara està força transitat i és conegut per la gent de muntanya.

Al final del fondo, hem trobat una altra vegada el GR 92 i l’hem seguit en direcció sud fins a trobar el fondo de les Oliveres, que hem recorregut en la seva totalitat fins arribar pràcticament al mas de l’Artís, punt d’inici de la sortida i l’indret on teníem els vehicles aparcats.

Cal destacar que aquesta excursió ha estat matinal, la qual cosa ens ha permès tornar a casa a l’hora de dinar havent aconseguit l’objectiu de la sortida, que era plantar el pessebre que van elaborar els nostres fills al cim del turó de les Tres Partions.

Podeu veure’n fotografies si cliqueu aquest enllaç.